Content marketing w e-commerce

Wiele firm traktuje content marketing po macoszemu. W sieci można natrafiać na masę stron internetowych, które przepełnione są treścią, ale z których kompletnie nic nie wynika. To błąd, który kosztuję markę niewidoczność w świadomości konsumenta. Wbrew pozorom treść jest niezbędnym elementem sprzedaży – ba! w przypadku e-commerce to ona ją dyktuje.

Content jako przewodnik po sklepie

Sklep internetowy pozbawiony spójnego contentu to jeden wielki chaos. To jak mapa, której brakuje zaznaczonych granic państw i kierunków. Dezorientacja i zagubienie jaką w ten sposób firma funduje swoim odbiorcom, nie tylko ich irytuje, ale wręcz zniechęca. Świadczy o lekceważeniu i nie dostrzeganiu potrzeb konsumenckich. Content na www w takiej sytuacji może przyjąć rolę nawigacji po stronie. Dzięki starannie opracowanym treściom, klienci będą mogli dopasować produkty do swoich potrzeb i poznać ich konkretne zastosowanie. Gdy strona internetowa sklepu nie jest przejrzysta, istnieje małe prawdopodobieństwo, że spędzą na niej dłużej niż minutę.

Istota contentu w sprzedaży

Każdy odbiorca jest inny, zadaniem marki jest zadbanie o content, który dotrze do każdego. Strona www sklepu powinna być intuicyjna, tak by każdy mógł się na niej sprawnie poruszać. Rzetelne, merytoryczne treści dostarczą konsumentowi maksimum informacji, by po pierwsze wzbudzić w nim zainteresowanie, a po drugie doprowadzić do sprzedaży. Treści w tym ujęciu stają się wręcz bodźcem zakupowym.

Widoczność dla Google

Dodatkowo, a może nawet przede wszystkim, content definiuje również pozycję sklepu w wyszukiwarce Google. Klient by zrobić zakupy, musi najpierw trafić na daną www. Treści oparte na dedykowanych marce frazach i słowach kluczach, decydują o jej widoczności online. Gdy sklep utrzymuje wysoką pozycję w najczęściej wyszukiwanych zapytaniach, ma największą szansę na odwiedziny, a tym samym na realizację zamówienia. Dlatego tak ważne są regularne prace nad optymalizację strony. Wiąże się to z długofalowymi aktywnościami w związku z rosnącą konkurencją, ale i rozwojem nowoczesnych narzędzi marketingowych, ale efekty są tego warte.

Wsparcie dla SEO

Algorytm Google reaguje na treści, a także linki. Odpowiednio udostępniony link odbierany jest przez wyszukiwarkę jako rodzaj rekomendacji i potwierdzenia wartościowości strony przez użytkownika internetu. Publikowane na www dokumenty tekstowe, graficzne czy video są doskonałym materiałem promocyjnym, który można powielać na różne sposoby. Idealnym do tego miejscem są social media, fora internetowe, grupy dyskusyjne, blogi oraz serwisy branżowe.

Każda strategia marketingowa powinna opierać się na contencie. Od treści tak naprawdę wszystko się zaczyna. Jeśli marka chce być widoczna, a o to przecież głównie chodzi w e-commerce – powinna zadbać o swoją pozycję w wyszukiwarce Google. Agencje marketingowe specjalizujące się w aktywnościach online, podejmą pracę z firmą zaczynając od analizy jej pozycji online i optymalizacji strony www. Na tym fundamencie budować będą jej widoczność marki za pomocą dostępnych narzędzi promocyjnych.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *