Content marketing to jedna z tych form marketingu, która w ostatnich latach przeżywa prawdziwy rozkwit. Obecnie działania content marketingowe to niezbędny element każdej kampanii marketingowej. Jest on wykorzystywany jako narzędzie niezależne, ale również jest ono mocno powiązane z innymi działaniami marketingowymi, np. z pozycjonowaniem.

Czym jest content marketing?

To tworzenie merytorycznych, eksperckich treści, które mają pokazać produkt lub usługę klienta jako eksperta w swojej branży. Treści te mają jednocześnie zwiększać poziom wiedzy konsumentów, edukować ich lub rozwiązywać problemy, z którymi się spotykają.

Marketing treści może przyjmować formę treści, ale również grafiki czy materiałów wideo. Publikowane mogą być w każdym miejscu w Internecie – zarówno na stronie internetowej, na portalach informacyjnych (ogólnotematycznych lub tematycznych) czy w social media.

Stworzony przez nas zespół redaktorski przygotowuje merytoryczne treści dla naszych klientów. Jest to grupa ludzi, którzy od lat pracują w najpopularniejszych i największych polskich serwisach informacyjnych. W przypadku branż wymagających bardzo specjalistycznej wiedzy, np. w branży farmaceutycznej, współpracujemy ze specjalistami zewnętrznymi. Takimi ekspertami są m.in. lekarze specjaliści czy prawnicy z wieloletnim doświadczeniem i praktyką.

Do tworzonych treści podchodzimy kompleksowo. Często tematy które rekomendujemy klientom, to tematy wynikające z przeprowadzonej uprzednio analizy trendów i zainteresowań grupy docelowej.

Content na zewnętrznych portalach

Prowadząc działania content marketingowe przygotowujemy kompleksowy media plan – rekomendujemy serwisy, w których powinny pojawić się publikacje klienta. Przy wyborze serwisów kierujemy się wieloma współczynnikami, dlatego działania są tak skuteczne. Uwzględniamy m.in. dopasowaniem serwisu do grupy docelowej, średnią ilością publikacji miesięcznie, statystykami i indeksacją serwisu w wyszukiwarce Google. Każdą publikację, którą przygotowujemy dostosowujemy sposobem komunikacji i językiem do miejsca, w którym będzie ona opublikowana.

Content na portalach klienta

Dla wybranych klientów prowadzimy również działania content marketingowe wewnątrz ich serwisów i posiadanych narzędzi komunikacji wewnętrznej. Prowadzimy blogi publikując systematycznie określone materiały. Dostoswane są one tematycznie do działalności klientów. Dodatkowo wpływają na zwiększenie widoczności ich stron w wyszukiwarce i zwiększające tematyczny ruch na serwisach. Prowadzimy również projekty stricte wewnętrzne – przygotowując i publikując materiały szkoleniowe, odpowiednie procedury i strategie przygotowane wyłącznie dla pracowników danego przedsiębiorcy.

Sklepy internetowe, podobnie jak w przypadku stron internetowych, także tutaj wymagają osobnego podejścia do tematu. Mało który przedsiębiorca zdaje sobie sprawę jak duże nakłady finansowe wiążą się ze stworzeniem contentu, który powinien się znaleźć na ich e-commerce.

Wszystkim firmom, które chciałyby skonsultować swój projekt lub dokonać wyceny działań content marketingowych służymy pomocą.