Content markieting – dlaczego warto w niego inwestować?

Content marketing to strategia marketingowa, w której wszystko kręci się na treści. I to treści bardzo szeroko rozumianej jako każdy przekaz, który dajemy naszemu odbiorcy. Wielu osobom może wydawać się, że content marketing nie przełoży się bezpośrednio na sukces firmy, a przynajmniej nie tak jak SEO, ale… No właśnie, dlaczego warto postawić na content marketing?

 

Content marketing – co to jest tak właściwie?

Śmiało można założyć, że content marketing nie ma jednej, prostej definicji. Jest to strategia marketingu internetowego, która wykorzystuje treści pojawiające się na stronach i w social mediach w taki sposób, by zainteresować potencjalnych klientów i stworzyć z nimi trwałą relację.

Warto wiedzieć, że w tym wypadku słowo „treści” można rozumieć bardzo, bardzo szeroko. Jest to niemalże wszystko, co publikujesz jako swoja firma: landingpage, opisy produktów, opisy na strony, teksty sponsorowane, artykuły blogowe, tweetyczy wpisy na Facebooka, nawet zdjęcia, video i infografiki, ebooki, newslettery. Słowem: wszystko, co niesie ze sobą jakiś przekaz do twojego klienta. Aby zastosowanie tej strategii miało sens, należy postawić na wartościowe, ciekawe i angażujące czytelnika treści. Tylko one tak naprawdę się sprawdzą.

Content marketing – dlaczego warto?

Czy wiesz, że ponad 80% użytkowników używa blokery reklam? To dlatego banery i inne tradycyjne reklamy wizualne mają obecnie o wiele mniejsze zasięgi niż jeszcze kilka lat temu. I są o wiele mniej skuteczne. Użytkownicy Internetu mają teraz większą świadomość i dużo większe oczekiwania. Sieć jest codziennie zalewana tysiącami niezbyt wartościowych treści, więc twoi potencjalni klienci oczekują czegoś zupełnie innego.

Content marketing świetnie wpisuje się w te oczekiwania. Proponuje inne rozwiązania – teksty, które naprawdę okażą się pomocne, opisy, które oczarują i zachęcą do kupna, poradniki rozwiązujące problemy, infografiki, które w formie wizualnej przedstawią najważniejsze informacje. Dlatego firma, która stosuje te strategie zapada w pamięć i jest postrzegana jako autorytet w swojej dziedzinie.

Content marketing ma za zadanie zbudować silne relacje między klientem a marką. Co to znaczy tak właściwie? Ma przekonać twoich klientów i nowych, potencjalnych klientów, że warto zainteresować się twoimi usługami/produktami. Ma sprawić, że relacje będą długotrwałe, a raz przekonany klient będzie chciał nawiązywać z tobą współpracę za każdym razem. Więcej, content marketing to także możliwość bezpośredniego zwiększenia ruchu na stronie. I to naprawdę działa.

Content marketing jako podstawa do działań SEO

Bardzo wiele osób zastanawia się, czy lepiej inwestować w SEO, czyli optymalizację strony pod silniki wyszukiwarek, czy w content marketing. A gdyby tak… zrobić jedno i drugie? Sprawny copywriter napisze tekst contentowy, który będzie wartościowy i dla człowieka, i dla algorytmów Google.

To naprawdę jest możliwe z kilku ważnych powodów.

Po pierwsze Google ciągle się zmienia. Jeszcze do niedawna takie frazy jak „lekarz Warszawa” – bez odmian i przecinków były najbardziej honorowane. Obecnie odmiany są także odczytywane przez Google, więc wplatanie słów kluczowych w naturalny, nierażący czytelnika sposób nie jest trudne.

Po drugie – pozycjonowanie to nie tylko optymalizacja treści. To wszystkie działania, które mają na celu zwiększenie ruchu na stronie. Wartościowe teksty z pewnością to robią – zatrzymują czytelników na dłużej, są także często przekazywane dalej czy udostępniane w mediach społecznościowych. Ostatnio Google zaczął promować treści i strony, które uznaje za wartościowe, czyli na przykład takie, do których jest mnóstwo linków i które są udostępniane przez użytkowników SM. Dlatego content marketing bezpośrednio przekłada się na wyniki wyszukiwania.

Content marketing a działania SM

Prowadzenie profili w social mediach także ma bardzo duże znaczenie. Można uznać, że jest to jedna ze strategii content marketingowych. Profile w SM służą przecież budowaniu i utrzymywaniu relacji marka-klient. I świetnie się to udaje, ponieważ to jedyne miejsce, gdzie ta relacja jest bezpośrednia. Użytkownicy mają wrażenie, że mogą skontaktować się z osobami odpowiedzialnymi za jakość marki, a dla marketingowców to świetne źródło informacji zwrotnej.

Na dodatek w dobie Facebooka nie ma lepszego sposobu na przekonanie klientów, że twoje oferty, produkty czy usługi są warte uwagi, wybijają się na tle konkurencji, są bardziej oryginalne czy po prostu lepiej się sprawdzają. No i oczywiście profile SM to najlepszy sposób na pozyskanie dodatkowych linków zewnętrznych do content marketingowych treści na stronie firmowej.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *