Czy warto podchodzić indywidualnie do klienta? Na przykładzie WoMM

W czasach ogromnej konkurencji w wielu branżach bardzo trudno jest pozyskać nowego klienta. Ciężko jest także utrzymać go na dłuższy czas. Jedną z rzeczy, które mogą w tym pomóc jest indywidualne podejście do klienta. Przykładem tutaj może być marketing szeptany, czyli WoMM.

Czym jest WoMM?

Określenie WoMM wywodzi się z języka angielskiego i oznacza „marketing słowa mówionego” (Word of Mouth Marketing). Samo zjawisko było jednak znane od wieków i polegało na przekazywaniu sobie informacji na różne tematy, w tym rekomendacji konkretnych towarów lub usług. Nazywało się to wtedy „pocztą pantoflową”  i było jedną z lepszych metod promocyjnych. Popularność rekomendacji powróciła z wielokrotnym zasięgiem wraz z rozwojem Internetu. Wiele spraw, w tym i konsumenckie, zaczęło być dyskutowanych na różnych forach. Zaczęły pojawiać się porównywarki, gdzie można zamieścić swoją opinię na temat danego produktu. Popularność dyskusji i zamieszczania opinii wzrosła jeszcze bardziej wraz z upowszechnieniem się mediów społecznościowych.

Jak to działa?

Zjawisko stało się tak popularne, że doczekało się kilku określeń: buzz marketing, marketing szeptany, szeptanka czy marketing rekomendacji. Marketing szeptany stał się jedną z prężniej rozwijających się sposobów promocji. Wiele agencji marketingowych zaczęło oferować swoje usługi z tej dziedziny. Chodzi o dokonywanie wpisów w odpowiednich miejscach tak, aby zainicjować dyskusję na dany temat, lub tą dyskusję rozkręcić. Wtedy, bardzo często inni użytkownicy, także piszą opinię na dany temat, przyczyniając się do jego promocji.  Wiele z tych agencji niekoniecznie jest do końca profesjonalna. Tutaj właśnie zasadniczą rolę zaczyna odgrywać współpraca z klientem i podejście do niego.

Indywidualne podejście

W profesjonalnych agencjach marketingowych, które specjalizują się w marketingu szeptanym kontakt z klientem jest rzeczą najważniejszą. Bardzo istotną kwestią jest dokładne omówienie potrzeb klienta. Omówienie każdego szczegółu kampanii spowoduje, że będzie ona jeszcze bardziej skuteczna. Klient powinien otrzymywać co miesiąc szczegółowe raporty z działań agencji. Jeśli istnieje taka potrzeba, wszystkie wpisy, jeszcze przed ich opublikowaniem można też konsultować z klientem. Ważną rolę może tu spełniać osoba Product Managera, który powinien być pośrednikiem między klientem a zespołem wykonawczym. Dobrze przeprowadzona kampania sprawi, że dana marka zyska nie tylko na promocji, ale również na pozycjonowaniu swojej strony.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *