Czy warto zlecić prowadzenie bloga firmowego zewnętrznej firmie?

Strona firmowa to oczywiście podstawa, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się także na prowadzenie bloga firmowego. To świetny pomysł, jedna z najlepszych strategii wypozycjonowania witryny i poprawy wizerunku marki. Prowadzenie bloga firmowego jednak z reguły wymaga zaangażowania, czasu i oczywiście umiejętności. Warto więc zastanowić się nad zleceniem tego zadania zewnętrznej firmie.

Prowadzenie bloga firmowego: samodzielnie czy przez agencję SEO?

Wielu przedsiębiorców samodzielnie prowadzi bloga firmowego lub zleca to zadanie jednemu z pracowników. Takie rozwiązanie wydaje się najbardziej na miejscu. W końcu to ty i twoi pracownicy wiecie najwięcej na temat marki lub usługi. Jeśli jest czas na to, by regularnie tworzyć wpisy i nie rodzą się one w bólu, to taka opcja jest być może warta rozważenia. Jeśli jednak wygląda to inaczej, warto zaangażować copywritera lub agencję SEO.

Dlaczego? Przede wszystkim odciążysz siebie lub pracowników. Prowadzenie bloga wymaga systematyczności i regularności. Powinieneś opublikować 2-3 teksty w tygodniu, a na początku stworzyć bazę. Może okazać się, że w ferworze innych obowiązków na bloga firmowego po prostu nie starczy czasu. Ponadto trudno oczekiwać, że pracownicy będą mieli widzę z zakresu pozycjonowania czy reklamowania treści w sieci. Nawet najlepsze, najbardziej merytoryczne treści nie wystarczą, jeśli dla algorytmów Google będą po prostu mało zrozumiałe i nieatrakcyjne.

Blog firmowy a pozycjonowanie

Agencja SEO czy agencja marketingu online to strzał w dziesiątkę zwłaszcza ze względu na pozycjonowanie. Blog firmowy będzie przynosił wymierne korzyści dla ruchu na stronie firmowej i przełoży się na sprzedaż tylko wtedy, kiedy mnóstwo osób do niego dotrze. I chociaż mówi się, że treści są kluczowe, trzeba jeszcze wiedzieć jak je napisać, by znalazły się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. W przeciwnym razie trudno będzie do niego dotrzeć odbiorcom.

Na dodatek blog firmowy można nieźle promować na przykład w social mediach czy za pomocą reklam Google Adwords. Aby jednak przynosiło to efekty, trzeba zrobić to umiejętnie. A do tego potrzebna jest wiedza i doświadczenie, których nie zdobędzie się po przeczytaniu kilku poradników. Zamiast tracić czas na metodę prób i błędów czy doszkalanie pracowników, warto powierzyć to zadanie specjaliście.Im szybciej zaczną działać, tym większe efekty to przyniesie.

Blog firmowy a treści merytoryczne

Pozostaje jednak pytanie: czy blog firmowy, ekspercki może być prowadzony przez osobę, która ekspertem w tej dziedzinie nie jest? Prawdopodobnie tak. Wszystko zależy od branży, ale w większości przypadków wystarczają dobrze przygotowane materiały od klienta, by copywriter poradził sobie z ich redagowaniem. Na dodatek zawsze możesz czuwać na merytoryczną wartością tekstu i wprowadzać niezbędne poprawki.

Dodatkowo warto wiedzieć, że twoi klienci z reguły także są laikami w temacie. Ekspertom także czasami trudno postawić się w ich roli. Może wydawać ci się, że coś jest oczywiste, a dla twoich odbiorców będzie to nieznana informacja i będą potrzebować szczegółowego omówienia. Copywriterzy i specjaliści SEO są w stanie na podstawie statystyk stworzyć sylwetkę twojego typowego odbiorcy i do niego skierować teksty. Wczuć się w ich potrzeby i oczekiwania. Jako laicy wiedzą, które zagadnienia z twojej branży są najbardziej interesujące i trzeba je dokładnie opisać, a które są zbyt skomplikowane i należy je pominąć. Warto skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *