Dlaczego warto inwestować w marketing szeptany?

Działania marketingowe – to brzmi dumnie i każda rozwojowa firma dzisiaj inwestuje w promocję. Jednak kluczem do odniesienia sukcesu jest to, żeby przeznaczone na reklamę środki przynosiły nam większe zyski. Warto, więc wybierać te inicjatywy, które zapewnią nam największe wzrosty sprzedaży. Dzisiaj chcielibyśmy Wam podpowiedzieć, dlaczego warto inwestować w marketing szeptany.

Klasyczne reklamy w formie outdoorów, spotów telewizyjnych, czy radiowych powoli przechodzą do lamusa. Dosłowna forma komunikacji promocyjnej jest obecnie mało skuteczna, dlatego firmy szukają innych efektywnych sposobów na zainteresowanie swoją ofertą. Jednym z nich okazał się marketing szeptany, który chętnie jest wykorzystywany zarówno przez wielkie koncerny, jak i małe firmy.

Dlaczego warto inwestować budżet w buzz marketing?

Skuteczny marketing szeptany opiera się na interakcji, co w znacznym stopniu odróżnia go od działań spamerskich. Popularne szeptanki inicjują rozmowy na temat produktów, budując pozytywny wizerunek w oczach odbiorców i wywołując ich zainteresowanie. Jaki jest skutek takich inicjatyw?Zazwyczaj internauci zaczynają aktywnie włączać się w rozmowę, jednocześnie dzieląc się spostrzeżeniami na temat danego produktu, czy usługi. W ten sposób nawiązują się relacje, a w długofalowej perspektywie buduje się społeczność.

Jakie efekty przynosi buzz marketing?

Przede wszystkim budujemy pozytywny wizerunek firmy, która w mniemaniu odbiorców staje się im bliższa i bardziej przyjacielska. Ponadto stajemy się bardziej widoczni w wyszukiwarce, a tym samym zwiększa się grono odbiorców naszej oferty i więcej osób nas rozpoznaje. W efekcie klient zapamiętuje naszą markę, co często ma wpływ na ostateczną decyzję zakupową.

Marketing szeptany – jak to w ogóle robić?

Przede wszystkim spokojnie i w oparciu o długofalową strategię. Desperackie działania przypominające klasyczną reklamę nie mają nic wspólnego ze skutecznym WoMM. Dlatego to ważne zadanie najlepiej oddać w ręce profesjonalistów. Samodzielne działania oparte na przypadkowości mogą, bowiem wyrządzić więcej krzywd wizerunkowi naszej marki niż dostarczyć korzyści.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *