Jak angażować użytkowników?

Zaangażowany użytkownik to taki, który w perspektywie czasu zamieni się w klienta. Dlatego w e-commerce warto aktywizować odbiorców, żeby możliwie najbardziej optymalizować współczynnik konwersji. Jak to robić? Mamy kilka podpowiedzi, dzięki czemu osoby odwiedzające Waszą stronę lub profile w mediach społecznościowych staną się bardziej zaangażowani.

Niech się dzieje!

Regularne wpisy w sekcji aktualności, zmiany bannerów, dedykowana komunikacja akcjom promocyjnym – te wszystkie działania sprawiają, że użytkownicy czują się bardziej zaopiekowani, a tym samym chętniej angażują się w działania na stronie. Dlatego regularne aktualizowanie content to podstawowy aspekt, który pozwala budować zaangażowanie w naszym sklepie online.

Czas to konwersje

Czekanie nuży i nudzi, dlatego nie pozwólcie, by odbiorcy musieli w kontakcie z Waszym sklepie oczekiwać na ładownie kolejnych podstron. Warto zadbać o prędkość strony internetowej, bowiem zbyt długo wczytująca się strona może znacznie wpływać na wyniki nie tylko aktywności odbiorców, ale również sprzedaży. Dlatego szybka i intuicyjna strona www to podstawa w budowaniu społeczności.

Bądź w kontakcie

Zaangażowana społeczność to zwykle znacznie więcej niż tylko osoby odwiedzające nasz sklep online, bowiem żeby zbudować grupę fanów potrzeba przynajmniej kilku kanałów. Dlatego warto wykorzystywać do tego takie narzędzia jak choćby newsletter, powiadomienia typu push, czy pop-upy. Im bardziej spersonalizowane treści dostosowane do oczekiwań otrzyma użytkownik, tym chętniej będzie aktywizował się w działania na stronie. Pomocne w realizacji tego celu mogą okazać się narzędzia z zakresu marketing automation.

Badaj i reaguj

Budowanie kalorycznego ruchu to nie tylko działanie, ale również badanie, analizowanie i reagowanie. Dlatego w procesie budowania zaangażowania użytkowników przydatne będą analizy statystyk. Przydatnym narzędziem może się okazać program Hotjar, który tworzy mapy ciepła wskazujące najbardziej klikalne obszary naszej strony online oraz obrazuje słabe punkty witryny, które nie cieszą się zainteresowaniem odbiorców. Wykorzystanie tego narzędzia umożliwi określenie mocnych i słabych aspektów naszej witryny. Naprawiając ewentualne błędy, możemy znacznie podwyższyć stopień zaangażowanie odbiorców.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *