Jak prowadzić social media w branży stomatologicznej?

Branża stomatologiczna jest dość specyficzna. Korzystanie z usług dentysty jest czasem po prostu konieczne. Nie da się od tego uciec, mimo iż dla wielu osób wizyta w gabinecie stomatologicznym źle się kojarzy. Jednym ze sposobów na oswojenie ludzi z wizytami u dentysty jest aktywny udział w social mediach.

Dlaczego social media?

Nowoczesny marketing nie może istnieć bez mediów społecznościowych. Dotyczy to także branży stomatologicznej. Przez wiele lat dentyści zdobywali nowych pacjentów głównie przy pomocy tradycyjnego marketingu szeptanego. Ludzie polecali sobie po prostu danego stomatologa i jego usługi. W pewnym stopniu sytuacja ta występuje nadal. Po co więc niektóre gabinety prowadzą kampanie marketingowe w social mediach? Ten obszar Internetu po prostu świetnie nadaje się do komunikacji z klientami czy w tym wypadku z pacjentami. Dobre prowadzenie własnego fanpage’a pozwoli na przywiązaniu ludzi do konkretnego gabinetu.  Wielu z nich powinno uczęszczać częściej na kontrole czy zabiegi profilaktyczne.

Media społecznościowe w służbie branży

Spróbujmy zastanowić się jakie bezpośrednie zalety dla stomatologów ma korzystanie z social mediów. Po pierwsze dzięki nim można nawiązywać relacje z pacjentami, o które trudno w samym gabinecie. W mediach społecznościowych jest czas na rozmowę i wymianę opinii. Drugą zaletą jest możliwość pozyskiwania nowych pacjentów. Wiele badań rynku pokazuje, że znaczna ilość internautów szuka produktów i usług właśnie w mediach społecznościowych. Po trzecie stała obecność w social mediach wpływa na wizerunek danego gabinetu. W tym wypadku ludzie widzą, że prowadzącym gabinet zależy na lepszym kontakcie z pacjentem.

Które social media wybrać?

Przedstawimy kilka najpopularniejszych portali i ich przydatność dla branży. Pierwszym i najliczniej odwiedzanym miejscem jest niewątpliwie Facebook. Prowadzenie własnego fanpage’a daje wiele możliwości: rozmowy z klientami, wymiany opinii, prowadzenia konkursów czy promocji. Facebook nadaje się też świetnie do linkowania innych miejsc, z których możemy prowadzić działania marketingowe. Kolejnym łatwym narzędziem do wykorzystania jest Instagram. Zarówno tu, jak i na Facebooku, można publikować zdjęcia gabinetu, jego wyposażenia, a przede wszystkim zadowolonych pacjentów. Oczywiście wcześniej trzeba uzyskać ich zgodę. Na koniec wymieńmy jeszcze YouTube, który może być świetnym uzupełnieniem powyższych działań. Najlepiej, gdy wykorzystujemy kilka portali jednocześnie. Daje to lepszy efekt i pokazuje nasz profesjonalizm.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *