Jak się wyróżnić w reklamach Google?

W 2020 roku w wyszukiwarce Google wyświetla się aż o 10 proc. więcej reklam niż rok wcześniej. Wydatki na reklamę Google są jednymi z kluczowych w budżetach reklamowych dużych firm.

Na początek garść danych, jakimi chwali się Google:

  • średnio 8 proc. użytkowników klika w reklamy Google;
  • 65 proc. osób, które planują określony zakup (Tzn. szukają np. „turkusowego szlafroka”) klika w reklamę Google;
  • 43 proc. użytkowników kupiło coś, co widziało w reklamie na Youtubie.

Skuteczność reklam w Google raczej będzie rosła, wraz z rosnącą skutecznością sztucznej inteligencji analizującej nasze wybory. Reklam jest też po prostu więcej – już nie tylko w formie tekstu nad wynikami wyszukiwania, ale i zdjęć w Google Marketplace czy wspomnianych reklam na Youtubie (należącym do Google).

Sekret tkwi w Meta Tytule

Czy wiesz, co to jest Meta Title i Meta Description? To dwa pola, które wyświetlają się standardowo w opisie każdej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

  • Tytuł strony – na niebiesko. Zawiera do 60 znaków.
  • Opis strony – na czarno. Zawiera do ok.150 znaków.

To one mogą przyciągać lub zniechęcać od odwiedzin na stronie.

Ponieważ użytkownicy coraz częściej zatrzymują się na głównej stronie Google, zamiast przejść na stronę internetową, warto zamieścić tam najważniejsze dane firmy czy cechy oferty. Niektórzy umieszczają w meta tytule nawet telefon, ceny czy adres firmy, by ułatwić klientom podjęcie szybkiej decyzji. Do tego może dojść CTA, czyli wezwanie do działania. Nie wiesz, jak zabrać się za Meta Opis i co w nim napisać? Warto pozostawić to fachowcom, którzy mają na koncie setki takich opisów.

Odpowiednie targetowanie reklam Google

Z pomocą fachowców możesz też odpowiednio targetować swoje reklamy, czyli skierować je do osób, które powinny je zobaczyć. Dla Ciebie to oszczędność pieniędzy – nie płacisz za reklamy, wyświetlające się osobom, które i tak na pewno nie skorzystają z Twoich usług. Zadbasz też o wizerunek firmy, bo przekaz będzie rzeczywiście przydatny dla użytkowników.

Zdjęcia w reklamach Google?

W reklamach Google Marketplace można znaleźć zdjęcia, ceny i informacje o koszcie dostawy. Warto przeanalizować oferty konkurencji i wybrać zdjęcia, które wyróżni się na ich tle. Również właściwy opis będzie miał znaczenie dla tego, w jakim towarzystwie pojawi się dana rzecz. Przykładowy turkusowy szlafrok może być też zieloną piżamą lub niebieskim kimono, zależnie od tego, który kontekst będzie dla niego bardziej korzystny pod względem sprzedaży.

Srona, na którą odsyła reklama Google, musi być responsywna i zoptymalizowana pod SEO, by użytkownik kontynuował na niej swoją drogę aż do opłacenia zamówienia. Jak widać, umieszczanie skutecznych reklam w Google to subtelna sztuka, której reguły zmieniają się w dodatku z roku na rok.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *