Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej – kilka sprytnych sposobów

Każdy właściciel strony firmowej zakłada, że jej prowadzenie przełoży się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży. I faktycznie – tak to działa, ale pod jednym warunkiem: że na stronie pojawi się bardzo wielu użytkowników. Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej? Sprawdź, czy znasz te wszystkie sposoby!

Pisanie pod wyszukiwarkę

O wartości SEO, czyli pozycjonowania strony nie warto się rozpisywać. Każdy wie, że treści zoptymalizowane pod silniki wyszukiwarek (w Polsce w zasadzie tylko pod Google) to podstawa. Dzięki temu strona będzie wyżej widoczna w wynikach wyszukiwania. Tekst najeżony słowami kluczowymi i odpowiadający na najczęstsze zapytania, dobrze sformułowane nagłówki i meta opisy – w tym wypadku liczy się wszystko.

Wartościowe treści

Tworzenie wartościowych, przydatnych i angażujących treści to najlepszy sposób na przyciągnięcie użytkowników. Przekonaj swoich klientów, że jesteś autorytetem w swojej dziedzinie. Dobrze skonstruowane poradniki sprawią, że czytelnicy twojej strony będą postrzegali ją jako wartościową, a zawarte w niej informacje za cenne i chętniej będą na nią wracać. Wartościowe treści są także częściej udostępniane w social media i przekazywane do znajomych, a rekomendacja to najlepsza forma reklamy.

Linki zewnętrzne

Tworzenie własnej bazy stron linkowych, wykorzystanie stron innych osób, artykuły sponsorowane i dwójki contentowe – to tylko kilka sposobów na uzyskanie linków zewnętrznych. Działania off site są nie do przecenienia, ponieważ Google premiuje strony, do których jest wiele odnośników. Dlaczego? Uważa je po prostu za bardziej wartościowe.

Blog firmowy

Prowadzenie bloga firmowego, czy to na podstronie głównej strony firmowej, czy na niezależnej witrynie, ma bardzo wiele zalet. Oczywiście musi to być zrobione sensownie, dobrze zaplanowane i regularne, ale blog firmowy to świetne rozwiązanie. Jego zadaniem jest budowanie relacji z klientem, w której ty występujesz w kategorii autorytetu. Blog to najlepsze miejsce na opowiedzenie historii swojej marki i przedstawienie sposobów na wykorzystanie twoich usług czy produktów.

Komentarze na innych stronach i blogach

Na pewno bardzo wiele osób prowadzi hobbystyczne blogi związane z twoją branżą. Poznaj je i wdawaj się w dyskusje w komentarzach czy na profilach mediów społecznościowych. Komentarze na innych stronach i blogach mogą być opatrzone miniaturką zdjęcia czy loga i zawierać link do twojej strony. Osoby zaangażowane w dyskusje chętnie sprawdzą, z kim rozmawiają i zainteresują się twoją witryną. To bardzo prosty sposób podbicie ruchu na stronie o kilka procent.

Newslettery i mailingi

Pozyskiwanie nowych użytkowników to jedno, ale ruch na stronie generują także wcześniejsi klienci. Trzeba im tylko o sobie nieco przypomnieć, na przykład za pomocą newsletterów i mailingów. Dobrze napisane, ciekawe, angażujące wiadomości zawierające link do nowych usług, opisów nowych produktów czy blogowych wpisów zainteresują czytelników i zwrócą ich uwagę na ciebie.

Działanie w mediach społecznościowych

Profil na Facebooku, Instagramie czy Tweeterze to rozwiązanie, które bardzo przekłada się na ocieplenie wizerunku marki. Ogromna ilość lajków i komentarzy to także pewność, że wiele osób wejdzie na stronę firmową lub firmowy blog. Ważne są trzy elementy: intrygujący wstęp, ładna grafika i chwytliwy tytuł.

Używaj chwytliwych tytułów

A skoro już o chwytliwych tytułach mowa… Ile razy zdarzyło ci się kliknąć tekst tylko dlatego, że jego tytuł zaintrygował cię na tyle, żebyś chciał dowiedzieć się więcej? Chwytliwe tytuły wyświetlające się w opisie linku to jest to! I chodzi tutaj zarówno o tytuły tekstów promowanych w mediach społecznościowych, jak i linków wewnętrznych, prowadzących do kolejnych treści.

Zorganizuj strukturę strony

Dobrze zorganizowana struktura strony daje ogromne korzyści. W jaki sposób to działa? Przede wszystkim ważne jest linkowanie zewnętrzne. Jeśli z jednego tekstu czy podstrony czytelnik może łatwo przenieść się do innej, interesującej go treści, czas pobytu na stronie i liczba odwiedzonych podstron znacznie się zwiększy. A przecież to jest naszym głównym celem.

Nie zapomnij o obrazkach

Grafiki, obrazki, infografiki i zdjęcia – bardzo często ich nie doceniamy. A przecież są bardzo ważne. Ilustrują tekst, ozdabiają go i sprawiają, że jest bardziej interesujący. A na dodatek… to potężna broń w strategiach SEO. Dobre metaopisy do zdjęć to klucz do zwiększenia ruchu na stronie dzięki wyszukiwarkom grafiki.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *