Kampania content marketingowa jako jedyne narzędzie prowadzenia działań marketingowych?

Opracowanie skutecznej strategii marketingowej wymaga nie tylko dobrego przygotowania, pomysłu, a niekiedy także odwagi w działaniu, ale również wymaga posiadania doświadczenia. Wiele agencji reklamowych, oferuje swoje usługi w oparciu o znajomość najnowszych trendów i potrzeb rynku. Czy zatem kampanie content marketingowe są w stanie zabezpieczyć potrzeby marki i pozwolą na odniesienie sukcesu sprzedażowego?

Czym jest content marketing?

Marketing treści, gdyż tak można przetłumaczyć to zagadnienie, ma na celu zainteresować odbiorców treściami zamieszczanymi w Internecie. Nie bez znaczenia jest tutaj ich natężenie i wartość merytoryczna, gdyż content marketing opiera się na publikacjach wiarygodnych i systematycznych. W pierwszej kolejności artykuły lub informacje o marce mają pobudzić ciekawość użytkowników. Dlatego też chętnie w tym celu wykorzystuje się popularne portale społecznościowe, takie jak Facebook, LinkedIn, Twitter, ale również i YouTube. Możliwości technologiczne oraz powszechny dostęp do Internetu znacznie ułatwiły tego typu działania.

Działania marketingowe w Internecie

Rozwój działań marketingowych nastąpił wraz z upowszechnieniem dostępu do Internetu. Wielu użytkowników właśnie w tym kanale kontaktu upatrywało swoją szansę na uzyskanie większej ilości informacji. Internet z czasem stał się głównym źródłem pozyskiwania informacji z różnych dziedzin życia. Według statystyk znaczna większość użytkowników chcąc dokonać zakupu, korzysta właśnie z informacji zamieszczonych w sieci. Często są to strony producenta, ale równie często są to różnego rodzaju fora i grupy dyskusyjne. Działania marketingowe w tym wypadku są zatem dość naturalną czynnością.

Obecne podejście do poszczególnych strategii sprzedaży opiera się nie tylko na jednostronnym przekazie i chęci realizacji celów. Właściciele poszczególnych firm doceniają długotrwałe relacje ze swoimi klientami, dlatego też jest dla nich ważne, aby marka była postrzegana jako wiarygodna. Nie bez powodu zatem wchodzą w różnego rodzaju dialog, wzbudzając zainteresowanie i wywołując powody do rozmowy.

Content marketing – jedno z narzędzi marketingowych

Działania marketingowe często są połączeniem różnorodnych technik i rodzajów strategii. Wynika to głównie ze specyfiki danego źródła. Internet jest tak specyficznym miejscem, że często relacje z użytkownikami odbywają się „real time”, Czyli jeszcze w trakcie emisji danego nagrania lub tuż po nim. Ważne zatem jest to, że często tego typu reakcje są spontaniczne, podyktowane daną chwilą. Często również rozpowszechnia się je wśród pozostałych użytkowników.

Content marketing często ma za zadanie zainteresować, pobudzić ciekawość i sprowokować do udostępniania informacji. Dzięki takim działaniom jest on wielokrotnie związany z takim zjawiskiem jak marketing wirusowy. Rozprzestrzenianie treści odbywa się dość szybko, spontanicznie i raczej pomijając pełną kontrolę twórcy publikacji. Biorąc więc pod uwagę szybkość przekazywania informacji, szczególnie duże znaczenie ma fakt, aby początkowe treści były wiarygodne i prowokowały pozytywne nastawienie. Budowanie pozytywnych relacji z klientem skutecznie wpływa na zwiększenie wyników sprzedażowych. Świadomi klienci poszukują marek, które można obdarzyć zaufaniem, a nie takich, które prowadzą tzw. nachalną sprzedaż.

Agencje marketingowe lub też specjaliści od reklamy zatrudnieni w danym przedsiębiorstwie starają się zatem prowadzić swoją strategię w taki sposób, aby zdobyć zaufanie klientów przy jednoczesnym angażowaniu ich uwagi. Content marketing, poprzez wykorzystanie nie tylko publikacji w postaci treści, ale również webinariów, podcastów, vlogów oraz infografik, ma za zadanie zainteresować. Content ma zaskoczyć i pobudzić emocje użytkowników do tego stopnia, by chcieli oni w spontaniczny sposób podzielić się swoim spostrzeżeniem. Najważniejszym jednak założeniem content marketingu jest to, aby przekazywać treści prawdziwe, gdyż najważniejsze w tym działaniu jest zaufanie klienta do marki.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *