Najczęściej popełniane błędy w content marketingu

Strategie content marketingowe są bardzo skuteczne. Faktycznie przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie i ocieplenia wizerunku firmy. Żeby jednak były skuteczne, muszą być przeprowadzone prawidłowo. Poznaj najczęściej popełniane błędy w content marketingu i dowiedz się, dlaczego to nie działa.

Mało chwytliwe tytuły i niewiele mówiące leady

To tytuł i lead decydują o tym, czy ktoś kliknie w artykuł i zechce zapoznać się z jego treścią. Mało chwytliwy tytuł na pewno nie pomoże. Więcej – jeśli chcesz promować artykuły w mediach społecznościowych potrzebujesz także dobrego leadu. Dowiedz się, jakie treści i tytuły najbardziej przyciągają klientów. Wzbudzaj kontrowersje, zainteresuj, przyciągaj uwagę.

Lead powinien także zaciekawiać. Nie możesz zdradzać w nim szczegółów, ale musisz zainteresować i zasugerować, że tekst zawiera jakieś niezwykle interesujące dane i informacje, które mogą być przydatne dla czytelnika.

Brak dodatkowej reklamy

Content marketing może wykorzystywać strategie SEO i być optymalizowany pod wyszukiwarkę, ale nie to jest jego celem. Dlatego wejść organicznych z Google może być bardzo mało. Jeśli chcesz, by treści content marketingowe były dobrze wypozycjonowane i znalazły odbiorców, musisz dostymulować ruch reklamą. Opcji jest bardzo wiele – Adwords, czy reklama w social mediach.

Źle określony odbiorca

Kolejnym często popełnianym błędem jest źle określony odbiorca. Nieskonkretyzowanie grupy, która ma być odbiorcą twoich treści to błąd. Tak naprawdę powinieneś bardzo dokładnie analizować zachowania i dane dotyczące dotychczasowych klientów, a dzięki temu będziesz mieć informację także o tych nowych, potencjalnych. Zwróć na to uwagę zwłaszcza zlecając artykuły sponsorowane czy decydując się na influencer marketing. Wybieraj tylko tych blogerów czy te portale, których odbiorcami są wyłącznie osoby mogące zainteresować się twoją ofertą i twoimi produktami.

Brak koncentracji na klientach

Marketing treści zakłada, że wszystkie twoje wysiłki są skierowane do klientów. To oni są w centrum uwagi – wszystkie artykuły, infografiki i filmy powinny być pisane dla nich, tak by były przydatne, ciekawe i angażujące. Bardzo wiele firm jednak skupia się na swojej ofercie lub na produkcie. A to błąd – klientów nie interesuje to, jak wspaniałe narzędzia oferujesz, ale jak może je wykorzystać dla własnych korzyści. I właśnie na tych korzyściach, a nie na zaletach, powinien skupiać się content marketing.

Pomijanie danych

Każda firma ma mnóstwo danych i analiz, które są przydatne dla promowania usług. Z jakiegoś powodu jednak copywriterzy i marketerzy ciągle unikają przedstawiania informacji w formie twardych danych. To błąd, ponieważ to właśnie interesuje odbiorców najbardziej. Jeśli masz jakieś ciekawe dane, nie zawahaj się ich przedstawić. Pobudzają do refleksji i uwiarygodniają twoje działania. A to bardzo ważne efekty w marketingu.

Brak cierpliwości

To wada, którą mają zarówno marketerzy, jak i właściciele witryn. Brak cierpliwości to największy problem. Zanim strona się zaindeksuje może minąć naprawdę sporo czasu, a o wymiernych efektach można mówić nawet dopiero po roku. Dlatego zachowaj cierpliwość – nawet jeśli wydaje ci się, że inwestycja w content marketing nie przynosi efektów, poczekaj. Z pewnością zauważysz je później. Możesz oczywiście przeanalizować dotychczasowe działania i spróbować naprawić błędy – na to zawsze jest czas. Content marketing to nie jedna koncepcja tylko długotrwały proces.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *