Optymalizowanie wydatków na reklamę

Każdy przedsiębiorca czuje potrzebę prowadzenia działań marketingowych. Tylko, że płacenie za nie bywa uciążliwą koniecznością. Idealnie byłoby płacić niewiele i mieć z tego jak najlepsze wyniki. Spokojnie, to nie jest niemożliwe. Okazuje się, że korzystając z odpowiednich narzędzi i prowadząc działania marketingowe w odpowiedni sposób możemy osiągać niesamowite rezultaty niewielkimi nakładami. Spójrzcie!

Po co?

Chodzi o to, żeby przy tych samych nakładach finansowych osiągnąć zdecydowanie lepsze efekty, niż dotychczas. Da się pozyskiwać więcej klientów, kliknięć, wejść na stronę, polubieni czy udostępnień, płacąc za to tyle samo. Można również postawić na te same efekty, jeżeli są one dla nas zadowalające, a zaplanować mniejsze wydatki na marketing. Brzmi przyjemnie, prawda?

Jak?

Należy przede wszystkim zdać sobie sprawę, że optymalizacja to proces, a nie jedno wydarzenie.

  1. Bardzo często firmy chcąc oszczędzić na czasie, lub po prostu nie mając wiedzy o tym, jak ustawiać reklamy używają szablonów. Większość portali daje możliwość ustawienia reklam za pomocą kilku prostych kroków, kilkoma kliknięciami. Taka reklama działa na bardzo prostej zasadzie i nie ma prawa być optymalna. Co nie znaczy, że nie przyniesie efektów, bo one zapewne będą, ale mogłyby być dużo lepsze.
  2. Są określone godziny, kiedy odbiorcy wchodzą na portale. I każdy portal ma trochę inne godziny największej popularności. Niekiedy dobrze jest ograniczyć widoczność reklam w jakichś godzinach, ponieważ z reguły przynoszą wejścia „z ciekawości”. Chodzi o to, żeby wejście generowały sprzedaż. Zatem przerwa w pracy, to okazja do zabicia czasu, decyzje zakupowe częściej padają wieczorem.
  3. Wszyscy wiemy, że trzeba mieć przeanalizowane, jaka jest nasza grupa odbiorców. Przedsiębiorcy raczej to wiedzą, gorzej ze świadomością, jak trafić do odpowiedniej grupy. Większość portali daje możliwość dopasowania odbiorców. Reklama po prostu będzie pokazywała się tylko tym, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami. Nie tracisz pieniędzy na wyświetlanie się osobom, które go nie kupią oraz ich nie irytujesz. Twoja reklama jest również lepiej odbierana.
  4. Musi być chwytliwy, zwięzły, atrakcyjny i zrozumiały. Nie możesz wdawać się w zbędne szczegóły, które klient może znaleźć na stronie, jeżeli będzie zainteresowany. Chodzi bardziej o to, żeby zainteresować tematem, wzbudzić potrzebę, przedstawić produkt.
  5. Czyli miejsce prezentowania reklamy. Żeby się dowiedzieć, gdzie najlepiej umieścić reklamy, musisz dokonać szeregu analiz, zebrać dane. Na przykład niektóre produkty lepiej sprzedają się z poziomu urządzeń mobilnych, inne z komputerów stacjonarnych. Musisz to wiedzieć, żeby dokonać optymalizacji.

Jakie wyniki to może przynieść?

To wszystko bardzo zależy od rodzaju prowadzonych działań, ich skali, celów, jakie sobie stawiałeś do tej pory. Często firmy, czy osoby bez doświadczenia z prowadzeniu marketingu popełniają bardzo proste błędy, które da się wyeliminować szybko i bez większych nakładów. Często trzeba zgromadzić więcej danych i przeprowadzić analizy. Zdarzają się projekty marketingowe, w których działania optymalizacyjne przynoszą oszczędności o 30 czy 40 procent. Standardowo jednak, jeżeli prowadzisz działania marketingowe na wysokim poziomie, optymalizacja może przynieść wzrost skuteczności lub spadek kosztów o około 15-20 procent. Warto zatem przyjrzeć się swoim działaniom lub zlecić to profesjonalnej agencji zajmującej się optymalizowaniem działań w różnych rodzajach marketingu. Warto to zrobić, ponieważ oszczędności będą większe niż koszty honorarium agencji.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *