Promocja marki poprzez blog firmowy – rób to dobrze

Blog nie powstał jako narzędzie marketingowe i w tym właśnie tkwi jego siła. Blogi prowadzili podróżnicy, osoby zajmujące się wyrabianiem czegoś ręcznie, kosmetyką i makijażem, sportowcy, trenerzy. Słowem – każdy, kto robił coś ciekawego i chciał dzielić się tym z innymi, opowiadać o swojej pasji, przekazywać wiedzę. To z tego powodu blogi są szczególnie cenione przez internautów. Kojarzą się z wartością, pasją, hobby, wiedzą, a poza tym są napisane w sposób lekki i ciekawy. Oczywiście, marketingowcy dostrzegli potencjał blogów bardzo szybko i marki bardzo często wykorzystują je do kreowania swojego wizerunku.

Jak piać efektywnie i efektownie?

Planując aktywność na blogu firmowym, zastanów się, na jakie tematy możesz pisać. To nie musi być bezpośrednio powiązane z Twoją ofertą, czy produktem. Ważne, żeby dotyczyło mniej lub bardziej branży, w której działasz.

Zaplanuj z góry serię artykułów, ponieważ w tej sposób łatwiej o systematyczność. Część osób piszących firmowe blogi robi ten błąd, że wykorzystuje najlepsze tematy na początku, nie ma planu na następne wpisy i szybko się zniechęca. Ważne jest, żeby szukać inspiracji na wpisy i potrafić je dostrzec. Rozmawiaj z klientami, stwórz cykl – najczęściej zadawane pytania. Rozmawiaj z pracownikami – może mają jakieś ciekawe przypadki niestandardowych potrzeb klientów. Na tej podstawie możesz stworzyć case study. Przeglądaj sieć i informuj klientów o nowinkach w Twojej branży. Stwórz cykl porad, jak używać Twoich produktów. Podglądaj też, jak prowadzą swoje blogi inni, inspiruj się ich wpisami.

Jeżeli nie masz czasu, albo planujesz urlop, ustaw wpisy na jakiś czas do przodu. Można również zastosować recykling treści, czyli co jakiś czas przypominać co ciekawsze, bardziej popularne wpisy z przeszłości.

Blog jako narzędzie do pozycjonowania.

Wszyscy specjaliści są zgodni – prowadzenie bloga bardzo dobrze wpływa na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Jeśli co jakiś czas publikujemy nowe, unikatowe treści, do algorytm wyszukiwarki je dodatkowo premiuje. Należy o tym pamiętać, pisząc. Dodatkowo możemy sobie pomóc używając słów tak zwanego długiego ogona. Chodzi o to, że często użytkownicy, poszukując konkretnej rzeczy nie mogą znaleźć jej pod nazwą, zatem dodają szereg jej cech lub opisują ją. Tworzą przy tym długie frazy. Jeżeli uda Ci się znaleźć frazy, które opisują Twój produkt, użyj ich w swoich wpisach na blogu. Spróbuj użyć obok nazwy jego najważniejszych cech – być może klient trafi w ten sposób na Twoją stronę.

Co więcej, jeżeli będziemy tworzyć atrakcyjne treści, które będą dla użytkowników ciekawe, wzrasta prawdopodobieństwo, że będą chcieli się nimi podzielić ze znajomymi. Być może zaczną udostępniać Twój wpis w mediach społecznościowych i w ten sposób trafisz do innych użytkowników.

Blog kreuje wizerunek.

Wyobraź sobie, że masz pół godziny czasu z Twoim klientem. O czym mu opowiesz? Przekaż mu właśnie to za pomocą bloga. Opisz historię swojej firmy, że powstała z pasją, pierwsze zlecenia, trudności i sposoby, w jakie sobie z nimi poradziłeś.

Przedstaw Twoją kulturę pracy i wartości, jakimi się kierujesz. Opisz, dlaczego Twoi klienci są zadowoleni i polecają Twoje usługi.

Opisz Twój zespół, razem tworzycie Twoją markę i każdy coś do niej wnosi. Niech Twoi klienci poznają twarze, cechy pracowników. Dzięki temu Twoja marka zyska na zaufaniu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *