Reklama w mediach społecznościowych a szum informacyjny

Reklama w mediach społecznościowych bezsprzecznie jest skuteczna. Może być najbardziej efektywnym kanałem komunikacji. Jednakże czasami jej zrobienie może nie przynieść efektu. Wszystko przez tak zwany szum informacyjny. Jak się wyróżnić, by publikowane na portalach społecznościowych reklamy były zauważalne przez odbiorców?

Reklama w social mediach – możliwe korzyści

Reklama w social mediach to wszelkie rodzaje marketingu, które można realizować za pomocą serwisów społecznościowych. Większość z nich jest oczywiście płatne, ale płatność jest za wyświetlenia swoich treści. To oznacza, że wiele osób, może zobaczyć tę reklamę. To ogromny plus – w krótkim czasie możesz dotrzeć do wielu, bardzo wielu ludzi. Sam Facebook zrzesza aż 16 milionów użytkowników, a do tego nie można zapominać o Instagramie, Twitterze i LinkedInie.

A co więcej, social media oferują możliwość dotarcia do ogromnej grupy ludzi, a jednocześnie możesz wybrać z nich grupę docelową, która najlepiej odpowiada twojemu produktowi czy usługę. Na dodatek reklama w social mediach wydaje się bardzo naturalna. Pojawia się ona na stronie tak, jak wszelkie inne treści – zdjęcia dzieci i filmiki z kotami, oburzone głosy dotyczące polityki i śmieszne memy. Reklama po prostu schowana jest gdzieś między tym wszystkim. Na to dużo plusów, przede wszystkim wygląda naturalnie i nie sprawia wrażenia nachalnej. Z drugiej strony jednak jest wtopiona w tło. A to już problem – nawał treści, duża dynamika, ciągle zmieniające się zdjęcia i teksty – reklamę bardzo łatwo przegapić w całym tym szumie informacyjnym. A nawet za niezauważone i niezapamiętane przez czytelnika odsłonięcie reklamy, trzeba zapłacić.

Wyróżnij się z reklamą na portalach społecznościowych

Media społecznościowe zaskakują dynamiką rozwoju. Jeśli naprawdę chcesz się wyróżnić, musisz trzymać rękę na pulsie. Trendy zmieniają się ciągle, non stop pojawiają się nowe mody i wydarzenia, które twoja konkurencja wykorzystuje jako RTM (Real Time Marketing). Obecnie trudno jest się wybić od razu – nie ma bowiem branży, w której ktoś by już nie istniał, a trudno znaleźć swoje miejsce przy prężnie działającej od dawna konkurencji.

Sposobem na to wszystko jest właśnie wyróżnienie się. W jaki sposób? Cóż, to zależy naprawdę od wielu różnych czynników. Szybka reakcja na wydarzenia i błyskotliwy sposób wykorzystania RTM to bardzo dobre sposoby. Ale to nie wszystko. Sposób działania zależy od twojej branży i powinien być do niej idealnie dopasowany. Czasami nie jest łatwo znaleźć rozwiązanie dla siebie. Jak się wyróżnić w social mediach? Oto kilka prostych, ale skutecznych porad:

  1. Ciekawe ilustracje – to one najbardziej zatrzymują wzrok. Warto nawet pomyśleć o zaangażowaniu grafika, który przygotuje coś nieszablonowego.
  2. Ciekawe treści i infografiki z zaskakującymi informacjami – to także może przyciągnąć uwagę.
  3. Ostrożnie z clickbajtami – chociaż ich zadaniem jest przyciągnąć uwagę i zachęcić do kliknięcia, użytkownicy mediów społecznościowych są już nimi trochę zmęczeni i wyczuwają je na kilometr, co obniża zaufanie do marki.
  4. Wykorzystanie RTM w bardzo ciekawy sposób.
  5. Inna komunikacja w każdym medium społecznościowym – sposób komunikacji należy dostosować do portalu. Wiele marek publikuje tę samą treść wszędzie, a to może zniechęcić użytkowników.
  6. Nie skupiaj się na ilości wyświetleń, raczej na ich jakości. Lepiej popraw jakość strony i jej wygląd, niż wkładaj pieniądze w promocję reklamy, która raczej się nie sprawdza.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *