Spójność wizualna i tekstowa marki

Pozytywny odbiór marki jest niezbędnym elementem wpływającym na jej pozycję i zyski. Rozpoznawalność firmy pozwala na zwiększenie zasięgów oraz poszerzenie sieci lojalnych klientów. Podczas przygotowywania kampanii wizerunkowej warto pamiętać o kilku ważnych aspektach, które rzutują na powodzenie działań marketingowych. Nie można postępować jednokierunkowo, ale spojrzeć na dane przedsiębiorstwo jako na całość. Spójność wizualna i tekstowa marki jest konieczna dla budowania jej świadomości i uzyskania jasnego i czytelnego przekazu.

Jakość i profesjonalizm

Firmy, którym zależy na byciu postrzeganym jako profesjonalista, muszą zadbać o jakość zarówno podczas tworzenia treści, jak i grafik. Ekspercki artykuł zamieszczony na stronie ze słabą oprawą graficzną będzie miał o wiele mniejsze znaczenie. Internauci lubią otrzymywać produkty wysokiej klasy i odwiedzać nowoczesne i precyzyjnie przygotowane witryny. Każdy element interfejsu wpływa na odbiór marki, dlatego też nie można dopuścić do tego, aby odbiegały one od siebie i osłabiały się wzajemnie. Dodatkowo wysokogatunkowe treści w połączeniu z wysokogatunkowym obrazem świadczą o dobrej strategii i organizacji, co zawsze wpływa korzystnie na postrzeganie firmy.

Gra skojarzeń

Bardzo wiele znanych marek jest kojarzonych poprzez zestaw konkretnych kolorów, logo czy grafikę. Nie da się ukryć, że ludzie często zapamiętują to, co widzą, dlatego tak ważne jest inwestowanie w marketing barw. Rozpoznawalność wizualna pozwala na szybką identyfikację marki i jej dopasowanie do różnych kampanii i inicjatyw. Dodatkowo można pracować nad kreowaniem pozytywnych skojarzeń i świadomości marki. W głowach aktualnych i przyszłych klientów firma zawsze będzie już kojarzona z konkretnym obrazem, który na dłużej zostanie zapamiętany.

Przyjemny odbiór

Logo nawiązujące do branży, grafiki spójne z ideą firmy oraz przyjemny kolor będą najlepszym podpisem marki. Zbytnie nasycenie barwami, zbyt dużo odbiegających od siebie zdjęć i nic nieznaczący symbol wprowadzą chaos i będą trudne w odbiorze. Konsumenci cenią sobie prostotę, jasność i spójność. Automatycznie sympatyzują z taką marką, darzą ją zaufaniem i kojarzą ją z czymś jakościowym i przemyślanym. Nie czują się atakowani, ale zachęcani do skorzystania z usług lub zakupienia produktu. Klienci często sami decydują się na zakup, ponieważ czują, że firma oferuje to, co wartościowe.

Konsekwencja

Oczywiście raz ustalony wizerunek wizualny oraz treściowy powinien być kontynuowany. Tutaj nie warto decydować się na zmiany i innowacje. Przyzwyczajenie klientów zazwyczaj jest silne, a nowy image może być odebrany negatywnie i wpłynie na spadek zainteresowania odbiorców. Delikatne zmiany, czy odświeżenie wyglądu jest dopuszczalne, ale wszystko powinno wciąż być spójne z pierwotnymi założeniami. Dodatkowo należy pamiętać o wykorzystywaniu danych barw, loga i grafik w kampaniach reklamowych oraz w działaniach marketingowych. Każde konto w kanale społecznościowym czy punkt stacjonarny musi nawiązywać do ustalonego wizerunku, tak aby od razu sugerować, o jaką firmę chodzi.

Nie lekceważ oprawy graficznej

Przygotowanie oprawy graficznej firmy powinno być zlecone specjalistom. Próba działania na własną rękę może przynieść niezamierzone efekty. Fachowy content musi współgrać z fachową grafiką. Profesjonaliści przygotują wszystko tak, aby odbiór marki był, jak najlepszy. Wyspecjalizowane agencje posiadają specjalistów, którzy w swoich projektach wykorzystują nie tylko umiejętności graficzne, ale także wiedzę marketingową. Wiedzą jak oddziaływać na odbiorców i jak połączyć wizualny aspekt firmy z jej ideą, branżą i stylistyką. Taka strona jest kompletna, pozwala na zoptymalizowany przekaz i świadczy o profesjonalizmie, który jest obecnie bardzo ceniony. Nie tylko w świecie wirtualnym spójność wizualna i tekstowa ma znaczenie. Takie połączenie sprawdzi się zarówno w działaniach online, ale także w tradycyjnej komunikacji.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

One Reply to “Spójność wizualna i tekstowa marki”

  1. Bardzo dobra uwaga, mało kto zwraca uwagę na tę spójność. A jak już zwraca, to z reguły w dużych firmach …w małych to często „od Sasa do Lasa”, czyli o jakiejkolwiek spójności można pomarzyć. Nie raz ludzie nabijają się z takich samoróbek wyglądających tak szkaradnie, że człowiek z jakimkolwiek poczuciem gustu odwraca wzrok. A Janusze biznesu po prostu mówią, że to super wygląda.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *