Jak działa wizytówka w Google

Jak działa wizytówka w Google?

Działania w sieci wymagają zaangażowania i systematyczności, by mogły przynosić zamierzone efekty. Prowadząc stronę internetową ważnym elementem jest jej pozycjonowanie, im wyżej będzie się ona pojawiała w wynikach wyszukiwania, tym większy będzie się pojawiał na niej ruch. W sytuacji, gdy firma jest mała, lokalna i jej pozycjonowanie nie jest zadowalające, wizytówka w Google, może poprawić tę sytuację. Czym jest wizytówka w Google, jak ona działa i jakie korzyści można z niej czerpać?

Czym jest wizytówka w Google?

Wizytówka w Google – jakie są korzyści z jej stosowania

Wizytówka w Google to profil firmy w sieci, który pozwala dodawać informacje o firmie. Mogą być to te podstawowe jak adres, nazwa, godziny otwarcia, numer telefonu, adres e-mail, a także opinie pozostawione przez klientów, którzy wcześniej skorzystali już z usług danej firmy. Następnie są one prezentowane i wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania oraz dołączona jest do nich lokalizacja firmy na mapie.

Jest to bardzo dobre rozwiązanie zarówno dla dużych jak i małych, lokalnych firm, które mogą w ten sposób zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania i pokazać swoim potencjalnym klientom swoją firmę i informacje o niej.

Wizytówka w Google – jakie są korzyści z jej stosowania?

Ma ona całkiem dużo zalet, dlatego też wiele firm z niej korzysta. Oto one:

  • Jeśli wizytówka jest zweryfikowana i odpowiednio aktualizowana, firma, która z niej korzysta może stać się dużo bardziej wiarygodna
  • Szybki i łatwy sposób na przekazanie najważniejszych informacji o firmie, klientom
  • Możliwość pojawienia się wysoko w wynikach wyszukiwania 
  • Dostęp do ważnych informacji, jakie wynikają ze statystyk, na przykład, ile osób korzysta z wizytówki i ile osób użyło jej do skontaktowania się z firmą. 
  • Możliwość dodawania zdjęć oraz opinii przez klientów, a także odpowiadania na nie. 
  • Całkowicie darmowe utworzenie wizytówki

Jak działa wizytówka w Google?

Wizytówka w Google, to narzędzie, które umożliwia zarządzanie wizerunkiem firmy w Google. Można ją moderować i zarządzać na potrzeby Google Maps. Co więcej dzięki niej można uzyskać informacji i wglądu do wielu cennych statystyk. Może to na przykład być informacja w jaki sposób użytkownicy znaleźli firmę.

To natomiast da wgląd do używanych przez nich konkretnych słów kluczowych, które następnie będzie można wykorzystać do kampanii linków sponsorowanych Google Ads. Ze statystyk można też dowiedzieć się w jaki sposób klienci szukają marki, czy wpisują jej nazwę czy może dowiedzieli się o firmie z innego źródła, na przykład poprzez odkrywanie i wpisywanie produktów lub usług, które firma ma w swojej ofercie.

Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej – kilka sprytnych sposobów

Na czym polega audyt SEO

Istnieje kilka sposobów na to jak zwiększyć ruch na stronie, poniżej kilka wskazówek:

  • Audyt SEO – to jeden z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu stron internetowych. Dzięki niemu możliwe jest wyłapanie wszystkich błędów jakie pojawiają się w trakcie tworzenia strony, odpowiednia ich optymalizacja, czego konsekwencją będzie lepsze jej dostosowanie do wymogów wyszukiwarki i lepsza pozycja w wynikach. 
  • Użyteczność strony internetowej – kolejnym ważnym elementem w pozycjonowaniu jest użyteczność strony www. Jeśli użytkownik nie będzie w stanie intuicyjnie określić czego dotyczy strona, to wówczas nawet najbardziej wartościowe treści nie będą w stanie go na niej zatrzymać. Dlatego też musi być ona przejrzysta, funkcjonalna, ładnie wyglądająca. Dzięki temu użytkownik pozostanie na niej na dłużej.
  • Odpowiednio określona grupa docelowa – bez tego elementu nie będzie możliwe tworzenie treści dopasowanych do potrzeb, zainteresowań i wymagań odbiorców. Dlatego też trzeba stworzyć profil persony, czyli idealnego klienta i to właśnie do niej dopasowywać content. 
  • Różne formy treści – kolejnym bardzo dobrym pomysłem na zwiększenie ruchu na stronie będzie różnorodność form w jakich będzie przekazywana treść. Mogą być to infografiki, podcasty, video, gify i inne. Dzięki temu można będzie dotrzeć do różnych osób, zarówno wzrokowców jak i słuchowców.

Istnieją jeszcze inne sposoby na zwiększenie ruchu na stronie, tak naprawdę można działać
i dopasowywać się do swoich odbiorców, którzy z chęcią będą wracać na stronę.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *