Na czym polega copywriting

Na czym polega copywriting?

Copywriting chyba już na stałe wrósł się w przestrzeń internetową (i nie tylko!). Gdzie jednak nie spojrzymy, to prawie z każdej strony docierają do nas treści, które nie tylko są dobrze napisane, ale również nie sposób oderwać się od ich czytania. Co więcej, bywają na tyle interesujące, za ich przyczyną jesteśmy skłonni do określonego działania (np. podjęcia decyzji zakupowej). Tę ”magiczną” aurę rozpościera właśnie copywriting.

Każdy może pisać?

Copywriting to sztuka tworzenia takich treści, które będą w stanie pozostać na dłużej w świadomości odbiorców, zaciekawić ich i wywołać konkretną reakcję. Są zatem ”żywe” i angażujące. Poza tym treści te są także w stanie wpłynąć na pozycjonowanie witryny. W zasadzie na copywritingu zbudowany jest cały marketing w sieci. Teksty pisane przez copywritera zasadniczo różnią się więc od tych, które możemy spotkać na co dzień.

Teksty, ale jakie?

Różne oblicza copywritingu

Jak już zostało wspomniane wcześniej, copywriting polega na tworzeniu specyficznych tekstów, które co prawda nie uczynią z copywritera psiarza, ale sprawią, że stanie się on kluczową postacią w budowaniu marketingu danej firmy. Celem takich tekstów jest zwrócenie uwagi klientów (jednak nienachalne), a więc i w dużej mierze zachęcenia go do skorzystania z naszych usług czy produktów, czyli po prostu do zrobienia zakupów.

Różne oblicza copywritingu

Copywriting to szeroki wachlarz działań, który obejmuje tworzenie treści o różnym charakterze, takich jak np.:

  • posty na portalach społecznościowych,
  • artykuły specjalistyczne i sponsorowane,
  • meta description i słowa kluczowe,
  • hasła,
  • slogany,
  • e-booki,
  • infografiki,
  • teksty na strony internetowe, blogi itd.
  • wizytówki,
  • ”szeptanki”.

Zastosowanie w biznesie

Jak działa copywriting

Coraz więcej przedsiębiorców docenia znaczenie copywritingu w prowadzonym przez siebie biznesie. Dobrej jakości i unikalne treści są bowiem w stanie wyostrzyć wizerunek marki i zjednać sobie odbiorców. Coraz więcej sklepów internetowych uważa copywriting za element niezbędny, który ma rzeczywisty wpływ na zwiększenie sprzedaży.

Od słowa do słowa – blog firmowy

Już od jakiegoś czasu prowadzenie bloga firmowego stało się samo w sobie narzędziem marketingowym. Blog to bowiem doskonałe miejsce, na którym można umieścić nieco więcej (także luźniejszych) treści niż na stronie internetowej i jednocześnie wejść w interakcję z odbiorcami oraz pokazać się także od tej innej, nie tylko z tej czysto biznesowej strony.

Blog firmowy to coraz popularniejszy sposób na wypromowanie marki, z czego dobrze zdają sobie sprawę przedsiębiorcy. Mając jednak do dyspozycji profesjonalnego copywritera, nie ma sensu zastanawiać się nad tym, czy warto zlecić prowadzenie bloga firmowego zewnętrznej firmie?

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *