najpopularniejsze portale społecznościowe

Najpopularniejsze portale społecznościowe

Media społecznościowe świetnie sprawdzają się do komunikacji i za ich pośrednictwem można promować również swoje produkty. Portale społecznościowe bardzo mocno zyskały na popularności i obecnie korzysta z nich ogromna ilość użytkowników. Jedne serwisy dopiero powstawały inne, przestały funkcjonować jednak od kilku lat cały czas można obserwować ich rozwój. Przedsiębiorstwa widzą bardzo duży potencjał w serwisach społecznościowych, głównie dlatego, że dzięki nim mogą oni docierać do bardzo szerokiego grona odbiorców i co więcej nawiązywać z nimi relacje. Media społecznościowe dają również możliwość prowadzenia dialogu ze swoim klientem, czego nie umożliwiały telewizja czy radio. Jakie obecnie są najpopularniejsze portale społecznościowe, które z nich najlepiej wybrać do promocji produktów i usług?

portale społecznościowe

Najpopularniejsze portale społecznościowe

Popularność portali społecznościowych nieco zmieniała się na przestrzeni ostatnich kilku lat. Jeżeli mówimy o serwisach społecznościowych to pierwsze co zwykle przychodzi nam obecnie na myśl to Facebook. Portal ten oczywiście zyskał sympatię wielu użytkowników czego dowodem jest ilość osób, które z niego korzystają. Opiera się on na komunikacji ze znajomymi, a także można na nim publikować posty zawierające zdjęcia i opisy. Dzięki temu użytkownicy mogą przekazywać między sobą informacje. Jednak jakie inne portale społecznościowe warto wybrać zamiast Facebooka? W sieci jest wiele ciekawych portali społecznościowych, które mogą świetnie sprawdzić się nie tylko do komunikacji ze znajomymi, ale także do promowania swoich produktów i usług, należeć będą do nich:

  • Instagram – Instagram jest serwisem społecznościowym, którego idea jest bardzo prosta, a jego użytkownicy mogą dzielić się swoim życiem za pośrednictwem zdjęć i filmów. Można więc powiedzieć, że Instagram jest swego rodzaju pamiętnikiem, który dokumentuje ważne wydarzenia z życia człowieka, właśnie za pomocą zdjęć. To co wyróżnia Instagram wśród innych portali społecznościowych to publikowanie fotografii, które mają dokładnie taki sam kształt i wymiar, co więcej można zdjęcia te edytować bezpośrednio w aplikacji używając specjalnych filtrów bądź po prostu zmieniając ich nasycenie, kolor czy światło.
  • YouTube – kolejnym wartym uwagi portalem społecznościowym jest oczywiście YouTube. Na portalu tym znaleźć można w zasadzie wszystko. Materiały są publikowane w formie nagrań wideo bądź audio. Znajdzie się tam coś dla osoby, która poszukuje rozrywki, ale także szeroka baza wiedzy na różne tematy. Bardzo popularne stało się również tworzenie własnych kont na YouTube i prowadzenie tam własnego kanału. Dzięki temu to właśnie w taki sposób powstali influencerzy, którzy wykorzystują różne portale społecznościowe do komunikowania się ze swoimi obserwatorami, którzy najczęściej darzą ich swoim zaufaniem i lojalnością.
  • LinkedIn – jest portalem, który ma charakter bardziej oficjalny i służy on do zawierania kontaktów biznesowo – zawodowych. Z serwisu tego korzystają specjaliści z wielu branż, którzy między sobą mogą wymieniać się wiedzą i doświadczeniem. To właśnie w tym serwisie społecznościowym pracodawcy poszukują pracowników i odwrotnie, pracownicy szukają nowej ciekawej pracy. Warto więc pamiętać, że prowadzenie profilu na tym portalu powinno odbywać się w sposób bardzo profesjonalny, dzięki temu możliwe będzie zbudowanie społeczności wokół własnej osoby.
  • TikTok – ten serwis społecznościowy jest stosunkowo młodym serwisem, który niedawno uzyskał dużą popularność. Z portalu tego najczęściej korzystają młode osoby, a zamieszczane tam treści najczęściej mają charakter rozrywkowy.

co to są portale społecznościowe

Reklama w mediach społecznościowych a szum informacyjny

Portale społecznościowe są bardzo dobrym miejscem do reklamowania swoich produktów i usług, mogą jednak wystąpić pewne komplikacje, które będą sprawiały, że nawet najlepiej przeprowadzona kampania nie przyniesie oczekiwanych skutków. Problemem takim może być pojawiający się szum informacyjny, który polega na tym, że w sieci występuje zbyt duża ilość informacji, które często nie są w ogóle istotne, jednak bardzo mocno utrudniają one dotarcie tych wartościowych wiadomości do odbiorców.

Szum informacyjny jest więc informacją, która nie niesie ze sobą żadnych merytorycznych treści, a czasem nawet są one szkodliwe na przykład promują nietolerancję, rasizm bądź przemoc. To wszystko sprawia, że reklama w mediach społecznościowych nie jest skuteczna, ponieważ przekaz promocyjny nie dociera to grupy docelowej w taki sposób w jaki powinien. Portale społecznościowe są więc dobrym miejscem na promocję, jednak musi ona być odpowiednio prowadzona.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *