Popularność porównywarek cen

Porównywarki cenowe są serwisami, bez których wiele osób nie wyobraża sobie robienia zakupów online. Z drugiej strony porównywarki wykorzystuje się, aby dotrzeć do klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki.

Z czego wynika popularność porównywarek cen?

Jak sama nazwa wskazuje, porównywarki cen pozwalają na porównanie w jednym miejscu ofert różnych sklepów internetowych. Poszczególne produkty można sortować pod kątem ich ceny, dostępności, liczby pozytywnych opinii itd. Gdy użytkownik znajdzie odpowiedni dla siebie produkt, porównywarka szybko przekierowuje go do strony sklepu. Tam można dokonać zakupu, a potem wystawić ocenę zarówno sklepowi, jak i samej porównywarce. Niektóre platformy pozwalają zresztą na zakupy w danej porównywarce.
Tym samym dzięki porównywarkom skróceniu ulega czas przeznaczony na skupy w sieci. Nie trzeba bowiem przeglądać wielu ofert, ale wystarczy odwiedzić porównywarkę i tam za pomocą filtrów znaleźć odpowiedni produkt. Jest to rozwiązanie praktyczne, które cieszy się bardzo dużą popularnością.

W jaki sposób działają porównywarki cenowe?

Trzeba wiedzieć o tym, że porównywarki cenowe nie działają jak wyszukiwarka internetowa. Ta skanuje bowiem wszystkie treści dostępne w internecie. Produkt do danej porównywarki trzeba najpierw dodać. Jest to darmowe, ale porównywarka rozlicza się potem za kliknięcia w linki. Stawki są dość zróżnicowane i zależą od samej porównywarki. Czy zatem warto zdecydować się na wykorzystanie porównywarki cen? Jak najbardziej, ale należy jednocześnie zadbać o optymalizację kampanii. Nikt nie chce płacić za tzw. puste kliknięcia.

Czy warto wykorzystywać porównywarki cen?

Porównywarki cen mogą być skutecznym elementem strategii marketingowej. Powodują wzrost rozpoznawalności sklepu i mogą podnieść sprzedaż. W ten sposób do sklepu internetowego trafiają osoby, które normalnie nie znalazłyby go w sieci. Jeśli oferta jest ciekawa na tle konkurencji, potencjalni klienci zaczynają darzyć markę zaufaniem.
Jednak porównywarki cen mają zalety także dla samych konsumentów. Przede wszystkim pozwalają na skrócenie czasu spędzanego na zakupach. Sprawiają, że produkty można porównać pod względem ceny czy dostępności. To także szansa na poznanie nowych sklepów internetowych.

Jak umieścić ofertę firmy w wyszukiwarce cen?

Na starcie warto wiedzieć, że aby oferta sklepu znalazła się w porównywarce cen, sklep musi wyrazić na to zgodę. Nie dzieje się to w sposób automatyczny, tak jak ma to miejsce w wyszukiwarce Google. Często dodanie oferty do porównywarki wiąże się z pewną opłatą. W praktyce jest tutaj stosowany model PPC, a więc pay per click. Płaci się za każde kliknięcie oferty. Nie ma przy tym znaczenia czy internauta kupi dany produkt. Są też porównywarki, które pozwalają na zakup bezpośrednio w serwisie bez konieczności przechodzenia na stronę sklepu. Nie musi się to jednak opłacać, bo wymaga to wniesienia odpowiedniej prowizji od sprzedaży.
Dobrze jest na samym początku zapoznać się z możliwościami danej porównywarki cen. Można też porównać ze sobą kilka porównywarek, których na rynku jest całkiem sporo. Zwykle zaczyna się od największych serwisów, a dopiero potem przechodzi do tych mniejszych.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *