Na pytanie: kim jest copywriter, każdy z nas potrafi mniej więcej udzielić prawidłowej odpowiedzi. Niestety zawód ten nie zawsze kojarzy się dobrze. Już samo słowo ”copy” przywodzi na myśl kopiowanie czegoś. Zatem, kim jest copywriter? Spróbujmy się tego dowiedzieć razem.
Kim jest copywriter?
Copywriter to stosunkowo nowy zawód na polskim rynku. Ogólna definicja mówi, że copywriter to ktoś, kto powołuje do życia teksty o różnej tematyce, wszystkie jednak łączy to, że są one wykorzystywane w celach marketingowych. Branża ta ciągle się jednak rozwija i ta ogólna odpowiedź na pytanie, kim jest copywriter, staje się już niewystarczająca. Przyjrzyjmy się kilku najpopularniejszym odmianom copywritingu.
Kim jest copywriter tworzący w internecie?
Żeby faktycznie zrozumieć, kim jest copywriter, należy także przyjrzeć się jego cyfrowemu odpowiednikowi. Internetowy copywriter zwany inaczej e-copywriterem tworzy treści na różnego rodzaju strony internetowe. Mogą to być zarówno teksty blogowe, posty instagramowe, jak i specjalistyczne artykuły opisujące dane produkty. Copywriter internetowy tworzy teksty, które stylem i tematyką muszą się wpisać w charakter danej strony. E-copywriter dosyć często tworzy po prostu teksty reklamowe.
Kim jest copywriter SEO?
Copywriter SEO tworzy treści, które mają za zadanie poprawić widoczność danej strony w wyszukiwarce internetowej. W tym celu posługuje się głównie unikalnymi tekstami, słowami kluczowymi czy meta description. Pisanie tego rodzaju tekstów nie należy niestety do najłatwiejszych. Teksty te muszą być bowiem także zrozumiałe dla zwykłych użytkowników, a nie tylko komputerowych maszyn. Copywriter SEO musi więc tak umiejętnie wpleść treści SEO w tekst, aby zachował on jednocześnie swą merytoryczność. Nie może on być po prostu zlepkiem bezsensownych i dziwnie brzmiących słów kluczowych.
Jeszcze jeden rodzaj copywritingu
Mianowicie kim jest copywriter freelancer? Copywriter freelancer nie podlega pod żadnego pracodawcę i sam musi zadbać o to, by zdobyć teksty. Jest chyba najbardziej przestronnych ze wszystkich copywriterów. Żeby się utrzymać, musi znać się zarówno na SEO, tekstach reklamowych i w ogóle różnej tematyce. Copywriter freelancer może także współpracować dla innych podmiotów, które zlecają mu stworzenie konkretnego tekstu. Nigdy tak do końca nie wiadomo, co przyjdzie mu konkretnego dnia napisać.
Copywriter – podsumowanie
Wiemy już, kim jest copywriter i czym się zajmuje. Większość z nas codziennie styka się z treścią, tworzoną przez jakiegoś copywritera. Najlepsi copywriterzy pracują na cały etat i są się w stanie utrzymać wyłącznie z samego pisania. Choć do zawodu copywritera trzeba posiadać pewne predyspozycje, to jednak przy odrobinie chęci i pracy – może się nim stać każdy.